Znajdujesz się na forum LARPa cyklicznego "MiastoPod". Kliknij, by przenieść się na stronę główną projektu. Forum to zostało przeniesione na http://miastopod.forumpolish.com.
Postać posiada cztery cechy. Jednak nie opisują one fizycznych i psychicznych aspektów postaci. Pokazują one w jaki sposób dana postać rozwiązuje konflikty. Każda cecha ma przydzielony kolor karty. Wartość danej cechy pokazuje ile gracz dostaje kart o danym kolorze.
Przemoc - Kier- postać rozwiązująca konflikty przemocą będzie chciała wykorzystać swoją siłę fizyczną do zwycięstwa. Będzie zadawała przeciwnikowi rany.
Skrytość - Karo - postać rozwiązująca konflikt skrycie będzie chciała ukryć swoje działania. Jeśli chcesz by nikt cię nie zobaczył i nie wiedział co chcesz osiągnąć używaj tych kart.
Perswazja - Pik - postać rozwiązująca konflikt perswazją będzie chciała przekonać swojego przeciwnika do swojej racji. Udobruchać ją lub nastraszyć.
Dedukcja - Trefl - postać rozwiązująca konflikt dedukcją będzie chciała użyć swojej inteligencji do zaplanowania strategi pozwalającej jej zdobyć przewagę.
Offline
Czy nie było by prościej, jeżeli by jednak powiązać Cechy z atrybutami fizycznymi i psychicznymi?
Kier - Siła/Wytrzymałość
Karo - Przebiegłość/Spryt
Perswazja - Charyzma
Dedukcja - Inteligencja
Ja z obecnie ustalonymi statystykami widzę spory problem w tym, jak określić rozwiązanie problemów związanych np. z sprawnością fizyczną, a nie polegającymi na zadawaniu krzywdy np. obezwładnienie kogoś czy siłowanie się na rękę.
Offline
Cechy stworzone są pod konflikty. Mają pokazywać sposoby rozwiązywania problemów. Nie chcieliśmy powielać wzorców ponieważ one nie generowałyby sceny. Tak wiesz jak postać może się zachować i jak odegrać scenę w konflikcie.
Obezwładnić kogoś możesz na 4 sposoby: Możesz go uderzyć tak by był nieprzytomny (Przemoc), zajść go w tłumie, od tyłu zostać nie zauważonym i w odpowiednim momencie go złapać i obezwładnić (Skrytość). Jeśli będzie wobec ciebie agresywny, możesz spróbować go przekonać by tego nie robił i poddał się (Perswazja). Na sam koniec możesz go obserwować i stwierdzić jakie są słabe punkty tej osoby i jakimi schematami podąża i w najlepszym momencie uderzyć go tak by nie zrobić mu krzywdy, ale obezwładnić (Dedukcja).
Generalnie w przypadku klasycznym, gdzie wszystko jest atrybutami możesz użyć tylko jednej karty do osiągnięcia celu. Tutaj trzeba użyć trochę swojej pomysłowości i zobaczyć jak wykorzystać swoje możliwości do rozwiązania swoich problemów.
Offline